Kuvaus
Edut ja ominaisuudet
Ominaisuudet | Edut ja mahdolliset hyödyt |
Matala tuhkapitoisuus | Auttaa vähentämään hiukkasten kertymistä dieselhiukkassuodattimiin |
Matala rikki- ja fosforipitoisuus | Auttaa vähentämään bensiinimoottoreiden katalysaattoreiden myrkyttymistä (vahingolliset aineosat peittävät katalysaattorin pinnan) |
Aktiiviset puhdistavat lisäaineet | Auttaa vähentämään saostumien ja lietteen kertymistä moottorin pitkän ja puhtaan käyttöiän takaamiseksi |
Erinomainen terminen vakaus ja hapettumiskestävyys | Auttaa vähentämään öljyn vanhenemista ja mahdollistaa pidemmät öljynvaihtovälit |
Pieni öljynkulutus | Vähemmän hiilivetypäästöjä |
Parannetut kitkaominaisuudet | Voi edistää polttoainetaloutta |
Erinomaiset kylmäominaisuudet | Erittäin nopea käynnistys kylmissä olosuhteissa ja erittäin nopea suoja moottorille auttavat pidentämään moottorin käyttöikä. |
Käyttökohteet
Mobil 1 ESP 0W-30 -öljyä suositellaan lukuisille eri henkilöautoille, katumaastureille ja kevyille pakettiautoille. Suunniteltu moderneille suorituskykyisille bensiini, diesel ja hybridiautoille mm. Porsche, Volkswagen ja Mercedes-Benz, sekä japanilaisten ja korealaisten valmistajien automallit, joissa vaatimuksena on SAE 0W-30 -luokan öljy.
Mobil 1 ESP 0W-30 perustuu Mobilin matalatuhkaiseen synteettiseen teknologiaan, ja täyttää tai ylittää ACEA C3 -standardin vaatimukset auttaen suojaamaan polttoainejärjestelmän pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmiä. Öljy myös täyttää tai ylittää API SP -moottoritestivaatimukset auttaen LSPI-ongelmaan (Low Speed Pre-Ignition), jonka ansiosta sitä suositellaan käytettäväksi pienissä turboahdetuissa suoraruiskutusmoottoreissa.
Mobil 1 ESP 0W-30 soveltuu erityisesti äärimmäisiin olosuhteisiin, joissa perinteisten öljyjen suorituskyky ei ehkä riitä. Se voi erityisesti suojata moottoria kylmäkäynnistyksessä ja kylmissä olosuhteissa, joissa vaatimuksena on sama spesifikaatio 5W-30-luokassa.
Mobil 1 ESP 0W-30:a ei suositella 2-tahtimoottoreille eikä lentokonemoottoreille, jollei valmistaja ole tuotetta erikseen hyväksynyt.
Suositeltu viskositeettiluokka ja spesifikaatiot pitää aina tarkistaa ajoneuvon omistajan käsikirjasta.